Aug. 18, 2014

Regnet slår mot plåttaket, jag drar på mig gummistövlarna och fäller upp luvan på västen och springer ut till hagen för att hämta in B. När vi kommer in i det mysiga varma stallet så fick han gå in i sin box med fluffigt spån och hö i nätet. I väntan på att regnet ska sluta så passar jag på att organisera bland mina saker och lägga upp mina tusen schabrak på hyllan. efter ett tag blir jag rastlös så bestämmer mig för att ge mig ut ändå! lindar bakbenen, på med sadel och träns och ut i padocken. B går motvilligt fram i regnet men lyder snällt. hovarna plaskar i vattenpölarna. traven funkar fint, han sträcker fint på frambenen och får till den där flygande känslan. Upp i galopp, B fattar på en gång och galopperar med stora långsamma språng. Han sköter sig exemplariskt och får med sig bakbenen jätte bra. Galopperar mot den stora vattenpölen i padocken och jag känner hur B tar kortare språng och höjer huvudet, han ser en anridning, Han tar ett jättesprång och hoppar över den 3m långa vattenpölen. han bockar och slänger med huvudet efteråt. som tur är så är detta ingen ovanlighet utan tillhör vardagen för mig, så jag följer med fint över och försöker balansera upp bra efter.
B ska egentligen inte hoppas mer alls i sitt liv har jag bestämt, men vad ska man göra när han hittar egna hinder? ;) Att hoppa 1m högt och ca 2m långt när man inte gjort det pp oerhört länge är ganska imponerande ;)







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beafranssons.blogg.se

Jag är en 19årig driven tjej som går sista året på gymnasiet och tar studenten i sommar(2014). Jag är för tillfället bosatt i Eskilstuna med min mamma och bror! Jag har en häst vid namn Blixten som är lite speciell, 4 hundar jani(blandras) Dante(husky/tamaskan) Razzi (dvärg pinscher) och Mini( chinese chrested dog). Jag kommer skriva om min vardag om hur man kan lyckas även om man ändrar sig i sista sekund och hur mina framtidsplaner ser ut!

RSS 2.0