Björntjänst eller inte

Hur jag än vrider och vänder så känns det som om jag gör blixten en björntjänst att hålla på och kontakta massa veterinärer och göra undersökningar på honom.. Men samtidigt så vill jag få en diagnos innan jag tänker tänka tanken på att låta han få somna in. Att gå dag ut och dag in och tänka "gör jag rätt eller gör jag fel" "har han ont?" med mera, gör det extra svårt att veta vad jag ska göra.
Jag älskar min häst och skulle inte byta ut honom mot någpn häst i världen och skulle aldrog sälja honom.. Men när är det dags att släppa taget, när är det dags att inse att han faktiskt borde få somna in och komma till en bättre plats?

Inte än hoppas jag! jag måste hålla modet uppe och vara stark för oss båda för hans liv vilar i mina händer och mina val är avgörande för honom.
Sålänge han inte har ont får han finnas kvar vid min sida! det är det viktigaste!











min fina prins ♥
Åse R Gsson
2014-05-02 @ 23:07:26
URL: http://www.rowanblossom.com

Du gör rätt i att verkligen ta dig tid att tänka igenom hur du har det och hur Blixten har det, för det är ni två tillsammans som ska leva tillsammans och (hur lite man än vill) sluta tillsammans.

Vet vad du går igenom, för jag har varit där (dock inte med häst) - känner så väl igen dina skrivna ord i mina tankar jag haft.
Som djurägare så kommer man alltid att hamna där när man kan välja att gå vidare som vanligt eller fatta ett smärtsamt beslut för oss, men kanske ändå ett bra beslut för våra älskade vänner.

Hur du än gör så kommer det vara rätt beslut för er då <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

beafranssons.blogg.se

Jag är en 19årig driven tjej som går sista året på gymnasiet och tar studenten i sommar(2014). Jag är för tillfället bosatt i Eskilstuna med min mamma och bror! Jag har en häst vid namn Blixten som är lite speciell, 4 hundar jani(blandras) Dante(husky/tamaskan) Razzi (dvärg pinscher) och Mini( chinese chrested dog). Jag kommer skriva om min vardag om hur man kan lyckas även om man ändrar sig i sista sekund och hur mina framtidsplaner ser ut!

RSS 2.0